maandag 3 oktober 2011

Cosplayers

Hey hey,

Dit keer ga ik het over cosplays hebben en ik laat ik weten wat ik wel vind kunnen en wat ik gewoon doodeng vind!

Cosplay komt oorspronkelijk uit japan eigenlijk. Maar tegenwoordig is het steeds meer in de westerns cultuur overgenomen. Er worden zogeheten anime/cosplay conferenties en meetings gehouden. Dat geldt ook voor Nederland. Waaronder bijvoorbeeld, Tsunacon & Abunai.
Persoonlijk vind ik het wel gezellig hoor zo'n meeting, maar soms zie ik toch mensen waarvan ik denk... FREAK!! (and this time, not on the good way) Ik vind zelf dat sommige mensen gewoon niet moeten cosplayen en als ze dat wel doen.. dan wel een gepast cosplay.
Zeg nou zelf, zie je liever een real original asian maiden of een westerns wat voller gebouwde sailor moon figuur?
De reden waarom ik niet meer zo vaak naar zulke meetings ga omdat er echt van die gekken rondlopen die ik dan "asianfreaks" benoem. Zulke mensen hebben eerst alles over japan en/of china op wikipedia gelezen en doen zo'n online internet taalcursus voordat ze naar zo'n event gaan.
Het is bij mij een paar keer overkomen dat er gewoon van die freaks achter me aan zitten en daadwerkelijk stalken.

Conclusie: Ik ben vereerd dat de anime cultuur zo goed is gevallen in de westerns wereldje (cuz you people make our country rich :P) Maar at the same time, sommige mensen maken mijn cultuur tot schande.

Tot slot om het af te sluiten zie je hier wat voorbeelden van cosplayers:

Asian:


Fail:


Asian:
  

Fail:


Asian:


Fail:


Kijk er zijn natuurlijk wel cosplays waarin vereist westerns gezicht is. En sommige westerns cosplays zijn ook erg nice om te zien. Maar zoals ik zei.. sommige zijn echt like...
 

 

OMFG STFU (^&*%&*^&^*&ojnkhfKDABIYFAO857435457 *Death*

Snappie? Ik hoop voor je dat je nog kan slapen na dit ;)

With love <3

Marionette

1 opmerking: